بررسی تخصصی کود و بذر

مخلوط کردن کود مایع برای استفاده در خاک

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶ ق.ظ

نحوه محلول پاشی کود مایع در گیاهان

انتخاب کود مایع مناسب: بسته به نیاز گیاهان خود، کود مایع مناسب را انتخاب کنید. برچسب بسته‌بندی را بررسی نمایید تا بدانید کدام کود مایع اعم از کودهای مایع پرمصرف، کودهای مایع حاوی عناصر ریز مغذی ضروری گیاه،کودهای محرک رشد و تقویتی مایع و ....مصرف شود .
تهیه محلول کود: برای تهیه محلول کود، ابتدا یک مخزن تمیز و پر از آب  مثل یک مخزن پلاستیکی را آماده کنید. توصیه می‌شود از آب تمیز و شیرین استفاده نمایید.
رقیق کردن کود (اگر لازم باشد): برخی کودهای مایع نسبتاً غلیظ هستند و نیاز به رقیق کردن دارند. این موضوع بسته به نوع کود مختلف متفاوت است، بنابراین دستورالعمل بسته‌بندی را مطالعه کنید. برای رقیق کردن، معمولاً یک قسمت از کود مایع را به چند قسمت آب اضافه کنید. به عنوان مثال، نسبت 1 به 10 به معنای این است که 1 بخش کود را به 10 بخش آب اضافه و مخلوط نمایید.
مخلوط کردن: کود مایع را به آب اضافه کنید و سپس به آرامی و با دقت آن را هم بزنید. برای این کار می‌توانید از همزن یا میکسر استفاده نمایید. هدف از مخلوط کردن، حل شدن کامل کود در آب است تا یک محلول یکنواخت حاصل شود.
زمان استفاده: محلول حاصله را بلافاصله بر روی خاک گیاهان خود بریزید یا به عنوان محلول آبیاری به آن ها بدهید. 
با این روش، شما می‌توانید کود مایع را به درستی مخلوط کنید و به گیاهان خود ارائه دهید تا بهترین عملکرد را داشته باشند. محلول پاشی کود مایع بر روی برگ‌ها نیز می‌تواند یک روش موثر برای تأمین مواد مغذی به گیاهان باشد. این روش به عنوان "تغذیه برگی" شناخته می‌شود و دارای مزایای متعددی است.

 

https://sepaneh.com/liquid-fertilizer

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶ ق.ظ
  • علی کشاورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی