بررسی تخصصی کود و بذر

چگونگی مصرف کود میکرو

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹ ب.ظ

کود میکرو به صورت گرانول، مایع و پودری در بازار موجود است. به صورت کلی قیمت کودهای گرانول نسبت به دیگر فرم ها کمتر بوده و برای کشاورزی در سطح بزرگتر مقرون به صرفه تر است. برای استفاده از کودهای گرانوله به طور معمول در هنگام کاشت گیاه این ذرات در کنار بذر قرار می گیرند تا به آرامی در طول دوره رشد گیاه جذب شوند. برای مصرف کودهای پودری می توان با توجه به نوع گیاه به ازای هر لیتر آب از چند گرم کود استفاده کرد. این مایع را می توان از طریق آبیاری به گیاه داد یا آن را بر روی برگ ها اسپری کرد تا از طریق برگ جذب گیاهان شود. مصرف کود میکرو به صورت کلی به نوع کود و نیازهای خاک و گیاهان شما بستگی دارد. در هر صورت، در زیر راهنمایی‌ های کلی برای مصرف کود میکرو را ارائه می ‌دهیم:

1.    تعیین نیازهای گیاهی:
ابتدا باید نیازهای گیاهی خود را شناسایی کنید. برای این منظور، می ‌توانید آزمایش خاک را انجام دهید تا نیازهای گیاهی و کمبودهای عناصر غذایی را تشخیص دهید. 

2.    انتخاب کودهای میکرو:
پس از تشخیص نیازهای گیاهی، باید کودهای میکرو مناسب را انتخاب کنید. هر کود میکرو شامل مقادیر مختلفی از عناصر مغذی است.. بنابراین، باید مطمئن شوید که کود انتخابی شامل عناصر مورد نیاز گیاه شما است.

3.    تعیین مقدار مصرف کود میکرو:
مقدار مصرف کود میکرو بستگی به نوع کود، نیازهای گیاهی و وضعیت خاک دارد. به طور معمول روی بسته بندی کودها دستور العمل مصرف مشخصی وجود دارد. شما باید دستورالعمل را به دقت مطالعه کنید و مقدار مصرف را بر اساس آن تعیین نمایید. ممکن است نیاز باشد که کود را با آب مخلوط کرده و به صورت محلول اسپری کنید یا آن را به طور مستقیم با خاک مخلوط نمایید.

4.    زمان مصرف کود میکرو:
زمان مصرف کود میکرو نیز مهم است. برخی از کودهای میکرو قبل از کاشت گیاهان باید به خاک اضافه گردند؛ در حالی که برخی دیگر باید در طول فصل رشد گیاهان به صورت مکرر استفاده شوند. برای دقت بیشتر، به دستورالعمل روی بسته بندی کود مراجعه کنید و زمان مصرف را به صورت دقیق رعایت نمایید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹ ب.ظ
  • علی کشاورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی