بررسی تخصصی کود و بذر

معایب کودهای آلی

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۰۱:۰۲ ب.ظ

کودهای آلی عموما حاوی مقادیر کمتری از عناصر غذایی نسبت به کودهای شیمیایی هستند. بنابراین، در برخی موارد ممکن است نیاز به تکمیل عناصر غذایی با استفاده از کودهای شیمیایی وجود داشته باشد. کودهای آلی به طور مستقیم تأثیری بر کنترل آفات و بیماری ‌های گیاهی ندارند؛ در حالی که برخی کودهای شیمیایی می ‌توانند عوامل بیماری ‌زا را کاهش دهند یا آفات را کنترل کنند. استفاده از برخی کودهای آلی ممکن است به عوارض زیست محیطی منجر شود. برای مثال، استفاده از کودهای حیوانی نامناسب می ‌تواند به آلودگی آب ‌های زیرزمینی و سطحی منجر گردد. همچنین، نیتروژن موجود در کودهای آلی می ‌تواند در صورت استفاده نامناسب به آب‌ های زیرزمینی و سطحی نفوذ کند و باعث آلودگی آب شود.

استفاده بیش از حد کود آلی بخصوص کود دامی می‌تواند باعث سوختگی ریشه‌ها و برگ‌های گیاه شود و در نتیجه رشد آن را متوقف کند. انباشت نیتروژن اضافی در خاک می‌تواند منجر به شوری خاک و کاهش حاصل‌خیزی آن شود. همچنین افزایش عناصر مانند فسفر و پتاسیم می‌تواند تعادل عناصر غذایی در خاک را به هم بزند و جذب سایر عناصر را مختل کند. برای اطمینان از میزان مناسب استفاده از کود دامی و نیاز دقیق گیاهان خود با کارشناسان سپانه تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۰۱:۰۲ ب.ظ
  • علی کشاورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی