بررسی تخصصی کود و بذر

نحوه مصرف کود گرانوله در محصولات باغی

چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۳۳ ب.ظ

مقدار بهینه مصرف کود کامل گرانوله

مصرف و نحوه مصرف کود کامل گرانوله برای محصولات باغی مانند مرکبات و سیب در هر هکتار بستگی به عوامل مختلفی از جمله رقم محصول، وضعیت خاک، شرایط آب و هوایی، نیازهای مغذی محصول و دستورالعمل ‌های کشاورزی محلی دارد. در ادامه، می ‌توانید یک راهنمای کلی برای مصرف کود کامل گرانوله در هر هکتار برای محصولات باغی مشاهده کنید:

برای مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش و ... در ابتدای فصل رشد (بهار)، میزان کود کامل گرانوله حدود 500-600 کیلوگرم در هر هکتار توصیه می ‌شود. این مقدار می ‌تواند به دو یا سه بار تقسیم شده و در زمان ‌های مختلف در طول فصل رشد به درختان اعمال شود. به عنوان مثال، یک تقسیم‌ بندی ممکن است شامل 200 کیلوگرم در زمان کاشت، 200 کیلوگرم در اوایل رشد و 200-300 کیلوگرم در دوره ‌های بعدی باشد. مصرف کود کامل گرانوله برای درختانی مانند سیب نیز بستگی به وضعیت خاک و نیازهای مغذی آن دارد. برای این درختان حدود 400-500 کیلوگرم کود کامل گرانوله برای هر هکتار در ابتدای فصل رشد توصیه می ‌گردد. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۳۳ ب.ظ
  • علی کشاورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی