بررسی تخصصی کود و بذر

کود مایع چیست؟

يكشنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۳، ۰۵:۳۹ ب.ظ

کود مایع  ترکیبی از مواد معدنی و شیمیایی است که در فرآیند کارخانه ای به صورت مایع تولید و عرضه میشود. کود کشاورزی به صورت کلی به سه نوع جامد، مایع و پودری تولید و به بازار عرضه میشود. کودهای کشاورزی برای تامین مواد مغذی خاک کاربرد دارند. یکی از پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین نوع از کود کشاورزی، کود مایع میباشد. کودهای مایع به دلایل مختلفی از جمله استفاده آسان، اثر گذاری سریع و انواع مختلف شان، در اغلب صنایع کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرند. 

کود مایع  ترکیبی از مواد معدنی و شیمیایی است که در فرآیند کارخانه ای به صورت مایع تولید و عرضه میشود. این کود ها علاوه بر مواد مغذی و مکمل های کمیاب خاک، میتوانند دارای ادجوانت‌‌ها، حشره کش ها، قارچ کش ها و از بین برنده علف های هرز باشند. به طور مثال از ترکیبات کود کشاورزی مایع میتوانیم به: آمونیاک مایع بدون آب، آمونیوم ها، کودهای نیتروژن دار و آمونیاک آبی اشاره کنیم. کودهای مایع کامل که توسط سپانه عرضه میشوند، شامل فرمولاسیون ترکیبی با عناصری مثل پتاسیم، فسفر و نیتروژن هستند که تمام نیاز های گیاه را برطرف خواهند کرد.
 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۳، ۰۵:۳۹ ب.ظ
  • علی کشاورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی