بررسی تخصصی کود و بذر

کود 30-5-15

يكشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹ ب.ظ

کود کامل 15530

این نوع کود کامل NPK  دارای 30 % پتاسیم، 5 % فسفر و 15 % نیتروژن  است. درصد بالای غلظت عناصر نیتروژن  و پتاسیم در اواخر دوره رشد گیاه نقش موثری در انتقال مواد مغذی از برگ به اندام‌های زایشی گیاه، پر شدن دانه محصولات (غلات)، افزایش کیفیت میوه جات و سبزیجات دارد. این کود نقش به‌سزایی در  افزایش کیفیت و عملکرد محصولات زراعی و باغی، افزایش رنگ آوری و بازارپسندی میوه‌ها، افزایش درصد روغن در دانه‌های روغنی، افزایش پر شدن دانه در غلات، افزایش کیفیت علوفه و افزایش مقاومت گیاهان در برابر آفات، بیماری‌ها (قارچی و باکتریایی) و تنش های محیطی نظیر خشکی، شوری و سرما را داراست. 

مقدار مصرف کود 30-5-15 برای درختان باغی 15-10 کیلوگرم در هکتار به صورت آبیاری و 4-2 کیلوگرم در هزار لیتر آب به صورت محلول پاشی، محصولات زراعی 10-5 کیلوگرم در هکتار  به صورت آبیاری و 3-2 کیلوگرم در هزار لیتر آب به صورت محلول پاشی، محصولات گلخانه‌ای 4-2 کیلوگرم در هکتار و 2-1 کیلوگرم در هزار لیتر آب و برای دانه های روغنی  10-8 کیلوگرم در هکتار به صورت آبیاری و 4-2 کیلوگرم در هزار لیتر آب به صورت محلول پاشی توصیه می‌ شود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹ ب.ظ
  • علی کشاورز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی